مقالات

دستور پخت غذای رژیمی

دستور پخت غذای رژیمی

آیا شما هم برای برنامه غذایی خود به دنبال دستور پخت غذای رژیمی هستید؟ ممکن است شما هم به دنبال لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج و یا غذاهای رژیمی خوشمزه برای کاهش وزن خود باشید. معمولا افراد قبل از عید نوروز به  دنبال کاهش وزن و دستور پخت غذای رژیمی هستند. اگر شما هم به دنبال دستور پخت این نوع غذاها هستید با ما همراه شوید.

دستور پخت غذای رژیمی با مرغ

سینه مرغ کبابی فوری

مواد لازم:

    سینه مرغ: ۲ عدد

    زعفران: نصف قاشق چایخوری

    نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

    مرغ را خرد کرده و به همراه زعفران، نمک و فلفل سیاه درون ظرف آلومینیومی قرار دهید.

درب ظرف را ببندید و بر روی آتش کم حرارت بگذارید تا مرغ بپزد.

    بعد از پخته شدن، مرغ را از ظرف بیرون بیاورید و سرو کنید.

 

تصویر--دستور-پخت-غذای-رژیمی-9773

سالاد مرغ مخصوص رژیمی

 مواد لازم:

    سینه مرغ: ۱ عدد

    سبزیجات تازه شده (خیار، گوجه فرنگی، ریحان): به میزان لازم

    نارگیل تازه ریز شده: ۲ قاشق سوپخوری

    نمک، فلفل سیاه: به میزان لازم

    سس سویا: ۱ قاشق سوپخوری

روش تهیه:

    سینه مرغ را بپزید و خرد کنید.

    سبزیجات را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید.

    نارگیل، نمک، فلفل سیاه و سس سویا را به مواد مخلوط اضافه کنید.

    همه مواد را با هم مخلوط کرده و سرو کنید.

شما می توانید جهت اطلاع از دستور پخت بهترین پیتزا ها به این لینک بروید.

خورشت قیمه بادمجان بدون گوشت، غذایی گیاهی

خورشت قیمه بادمجان یک غذای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بدون استفاده از گوشت تهیه می‌شود.

مواد لازم:

    لپه: ۱ پیمانه

    بادمجان: ۳ عدد متوسط

    پیاز: ۲ عدد متوسط

    گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط (رنده شده یا پوره شده)

    رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپخوری

    زردچوبه، زرشک، زعفران، نمک و فلفل به میزان لازم

    روغن مایع و یا گیاهی برای پخت و پز

روش تهیه:

    ابتدا لپه ها را خیس کنید یا قبل از تهیه خورشت، در آب جوش بپزید.

    پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تف پزی سرخ کنید تا طلایی شود.

    بادمجان‌ها را برش بزنید و در روغن سرخ کنید تا سطح آنها طلایی شود.

    به مرحله‌ی سرخ کردن بادمجان‌ها ریختن لپه ها، پیاز سرخ شده، گوجه فرنگی پوره شده، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، زرشک، زعفران، نمک و فلفل می‌ رسید و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنید.

    آب اضافه ‌کنید و خورشت را به مدت حدود ۳۰ دقیقه بپزید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند و قیمه حالت خود را بگیرد.

    خورشت قیمه بادمجان را با برنج یا نان تازه سرو کنید.

با این دستور ساده و لذت بخش می‌توانید خورشت قیمه بادمجان بدون گوشت مرغوبی را بپزید. این دستور پخت غذای رژیمی برای خورشت قیمه بادمجان بدون گوشت، غذایی گیاهی می تواند یک ایده عالی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

دستور پخت گنوچی ایتالیایی

دستور پخت بهترین کباب ها

طرز تهیه آب‌دوغ خیار، غذایی خنک و مقوی

آب‌دوغ خیار یک غذای خنک و خوشمزه است که در فصل‌های گرم سال، بسیار مناسب می‌باشد.

مواد لازم:

    خیار: ۲ عدد متوسط

    ماست یا دوغ: ۲ پیمانه

    آب معدنی یا آب یخ زده: به میزان لازم

    زیره، نعناع خشک یا تازه خرد شده، نمک و فلفل به میزان لازم

    انار برای تزئین (اختیاری)

روش تهیه:

    خیارها را خرد کنید یا رنده کنید و به یک کاسه بزرگ اضافه کنید.

    ماست یا دوغ را به خیار اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

    نمک، فلفل، زیره و نعناع را به مخلوط اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید تا تمامی مواد ترکیب شوند.

    آب معدنی یا آب یخ زده را به تدریج به مخلوط اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید تا آب‌دوغ یکدست و خوشمزه شود.

    آب‌دوغ خیار را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

    قبل از سرو، می‌توانید آب‌دوغ را با دانه‌های انار تزئین کنید.

حالا می‌توانید از آب‌دوغ خیار خنک و مقوی خود را لذت ببرید. امیدوارم این دستور برای شما مفید باشد.

شما می توانید جهت اطلاع از دستور پخت بهترین کباب تابه ای ایرانی از این صفحه دیدن کنید.

دستور پخت غذای رژیمی بادمجان شکم‌ پر، غذای لذیذ ترکیه‌ای

بادمجان شکم‌پر یک غذای محبوب و خوشمزه ترکیه‌ای است که می‌توانید به صورت لذیذ و مناسب برای رژیم تهیه کنید.

مواد لازم:

    بادمجان: ۴ عدد متوسط

    گوشت ژامبون (گوشت چرخ کرده): ۲۰۰ گرم

    پیاز: ۱ عدد متوسط (رنده شده)

    گوجه فرنگی: ۲ عدد متوسط (رنده شده یا پوره شده)

    رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپخوری

    سبزیجات تازه (شوید، نعنا، گشنیز): به میزان لازم

    نمک، فلفل، زعفران، زردچوبه به میزان لازم

    روغن مایع برای پخت

روش تهیه:

    ابتدا بادمجان‌ها را بشویید و ساقه‌ها را از بالای آنها برید. سپس بادمجان‌ها را به نصف ببرید و مقداری تخم مرغ از میان آنها از داخل بیرون بیاورید تا شکم‌پر شوند.

    در یک قابلمه کمی روغن داغ کنید و پیاز را اضافه کنید تا طلایی شود.

    گوشت ژامبون را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید

    به مخلوط پیاز و ژامبون گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، زردچوبه، زعفران، نمک و فلفل اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید.

    سبزیجات تازه را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

    مواد مخلوط را به داخل بادمجان‌های شکم‌پر پر کرده و این بادمجان‌ها را در قابلمه تفت دهید تا بپزند.

حالا می‌توانید بادمجان شکم‌پر لذیذ ترکیه‌ای را برای خودتان و دوستانتان آماده کنید. امیدوارم که این دستور برای شما مفید و لذت بخش باشد.

این ها تنها چند دستور پخت غذای رژیمی بود که لیست کردیم شما همچنین می توانید در بهترین رستوران های تهران انواع غذای رژیمی را سفارش و نوشجان کنید. در ادامه لیستی از بهترین رستوران های تهران آماده کرده ایم که به شما در انتخاب هر چه بهتر کمک می کند.

شما تجربه عالی از کدام یک از این رستوران ها را دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *