مقالات

دستور پخت بهترین کباب ها

تصویر دستور پخت بهترین کباب ها-8529

دستور پخت بهترین کباب ها

آیا شما هم به دنبال دستور پخت بهترین کباب ها هستید؟  اگرهوس خوردن یک غذای خوش طعم و عالی را کرده اید، این دستور العمل های کباب خانگی را از دست ندهید.

همیشه بحث های زیادی در مورد اینکه چه چیزی یک کباب عالی را می سازد وجود دارد، بنابراین ما انتخابی را با سبک های مختلف جمع آوری کرده ایم. از کباب بره گرفته تا مرغ کلاسیک، همه آنها به طور جدی خوشمزه هستند. برای اطلاع از دستور پخت بهترین کباب ها ادامه مطلب را مطالعه کنید.

اگر به دنبال دستور پخت بهترین کباب تابه ای ایرانی هستید به این لینک مراجعه کنید.

تصویر دستور پخت بهترین کباب ها-8524

دستور پخت بهترین کباب

کباب برگ یک نوع کباب سنتی آسیایی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، به ویژه در ایران، ترکیه و مناطق عربی مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا یکی از گزینه های اصلی برای مراسم ها، خصوصا مراسم رسمی است.

بسیاری از خانواده های ایرانی تمایل دارند کباب برگ را برای مجالس خارج از خانه یا داخل خانه تهیه کنند تا از اوقاتی که در کنار هم هستند نهایت لذت را ببرند. کباب برگ از زمان های قدیم در کشورهای آسیایی یک غذای محبوب بوده است.

کباب برگ معمولاً با گوشت گاو تهیه می شود و با گوجه فرنگی تفت داده شده، فلفل چیلی و برنج پخته سرو می شود.

شما می توانید دستور پخت بهترین پیتزا ها را در این صفحه ببینید.

دستور پخت بهترین کباب ها برای ۵ نفره

کباب برگ یک نوع کباب سنتی آسیایی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، به ویژه در ایران، ترکیه و مناطق عربی مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا یکی از گزینه های اصلی برای مراسم و مراسم رسمی است. از وعده های غذایی خود لذت ببرید!

مواد لازم دستور غذا:

۹۰۰ گرم گوشت گاو

۲ عدد پیاز بزرگ

۱ فنجان روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید

رزماری ۱ قاشق غذاخوری

۱ حبه سیر

۲ قاشق غذاخوری کره

۳  قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه

۱ قاشق چای خوری زردچوبه

گوشت گاو را از قبل آماده کنید تا کباب تا حد امکان لطیف و خوش طعم شود. گوشت گاو را کاملا بشویید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. آن را روی تخته برش قرار دهید و خوب بکوبید تا ضخامت گوشت به ۵ میلی متر برسد. مراقب باشید در کوبیدن زیاده روی نکنید وگرنه کباب خودش را نگه نمی دارد و بافت آن ناخوشایند می شود.

مخلوط مارینینگ را آماده کنید. در یک کاسه بزرگ، روغن زیتون را با پیازهای خرد شده، کره آب شده، سرکه سفید، نمک، فلفل سیاه آسیاب شده، پودر رزماری، سیر خرد شده، برگ بو و پودر زردچوبه مخلوط کنید.

تصویر-دستور-پخت-بهترین-کباب-ها-4557

بعد از اینکه گوشت گاو کاملاً مرینیت شد، آن را از کاسه خارج کنید. آن را دوباره روی تخته برش قرار دهید. یک دست را روی گوشت فشار دهید و سیخ ها را به آرامی داخل گوشت فشار دهید. دقت کنید که سیخ ها حداقل ۳ اینچ از هم فاصله داشته باشند. بعد از اینکه سیخ ها را از داخل گوشت رد کردید، برش هایی عمودی بزنید تا هر سیخ از بقیه جدا شود. می توانید قبل از کباب کردن، مقداری کره ذوب شده روی گوشت بمالید.

سیخ ها را روی یک گریل یا قفسه باربیکیو از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از ۱۰ دقیقه روی هر کباب را برگردانید و مطمئن شوید که هر طرف کباب شده است. این کار را حدود ۳۰ دقیقه تکرار کنید تا کباب ها کاملاً سرخ شوند و قسمت داخلی گوشت دیگر صورتی نشود. می توانید گوجه فرنگی، پیاز و فلفل چیلی را همراه با گوشت قبل از سرو تفت دهید.

اگر به دنبال بهترین سوپ بهترین رستوران ایران هستید همین حالا از این لینک دیدن کنید.

نکاتی در مورد دستور پخت بهترین کباب ها(کباب برگ)

برای اینکه کباب ها تا حد ممکن نرم شوند، یک فیله گوشت گاو بدون چربی انتخاب کنید و اجازه دهید حداقل ۱۲ ساعت در مخلوط مارینینگ بماند. اگر خواباندن یک شب در یخچال انجام شود، بهترین نتیجه را خواهد داد.

اگر گوشت گاو برای شروع خیلی ضخیم است، می توانید آن را از وسط نصف کنید تا تکه های کوچک به دست آورید. هر قطعه را بکوبید تا به ضخامت دلخواه برسد.

اگر گوشت گاو حداقل سه روز زودتر قبل از تهیه غذا ذبح شده باشد بسیار لطیف تر خواهد بود.

افزودن سس مایونز یا ماست پرچرب به مخلوط مارینینگ، لطافت گوشت گاو را افزایش می دهد و همچنین طعم بسیار بهتری را اضافه می کند. همچنین می توانید به جای سرکه سفید از آبلیموی تازه استفاده کنید.

در طول فرآیند کباب کردن، مقداری نمک خوراکی روی کباب ها بپاشید تا طعم آن بهتر شود. اگر احساس می ‌کنید که گوشت خشک می ‌شود، کافی است مقداری کره آب‌ شده را روی کباب‌ ها بمالید.

می توانید کباب برگ را با ترشی زیتون، ریحان تازه و پیاز میل کنید.

یکی از مهم ترین نکات در آشپزی استفاده از مواد تازه و ارگانیک است.

هرچه بیشتر این نکات را رعایت کنید، کباب شما، بهتر و خوشمزه تر خواهید بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های تهران

بهترین کباب تهران را کجا بخوریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *