مقالات

لاکچری ترین رستوران های شیراز

لاکچری ترین رستوران های شیراز

لاکچری ترین رستوران های شیراز  کدامند؟ شیراز که غرق در تاریخ و فرهنگ است، شهری پرجنب‌ وجوش است که در آن کباب‌های آبدار، برنج زعفرانی معطر و ادویه‌های معطر فضا را پر می‌کنند و شما را به لذت بردن از نهایت تجربه غذاخوری ایرانی دعوت می‌کنند.بنابراین، با ما همراه باشید تا لاکچری ترین رستوران های شیراز را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان برای سفر به شیراز به فصل بهار و پاییز می‌باشد. در این فصول هوا آرام و مطبوع است و دمای مناسبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری دارد. در بهار، شیراز با باغ‌ها و بوته‌های گل‌ها و  طبیعت زیبای از مهمانان خود پذیرایی می کند.  در پاییز نیز درختان شیراز به زرد، نارنجی و قرمز پیر می‌پوشند و چشم‌نوازتر هستند. البته در هر زمانی از سال، شیراز شهری شگفت انگیز و پر جاذبه است و بسته به سلیقه شما می‌توانید هر زمانی را برای سفر انتخاب کنید.

لیست رستوران های شیراز

باغ راز از لاکچری ترین رستوران های شیراز

باغ راز یک مجموعه رستوران در قلب باغی وسیع و خیره کننده است که در ساختمانی مدرن در محله جذاب قصرالدشت در شمال شیراز واقع شده است. این رستوران به‌عنوان یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین رستوران‌های شهر شناخته می‌شود، بنابراین مشتریان وفاداری را به خود جلب کرده است که نه تنها به دلیل معماری منحصربه‌فرد و موقعیت ایده‌آل، بلکه به خاطر غذاهای خوش‌طعم و ارائه شده نیز به این رستوران می‌آیند.

این رستوران به سه قسمت ناهار خوری مجزا تقسیم می شود که هر کدام محیط و منوی خود را دارند. فضای داخلی معاصر دارای پنجره‌های بزرگی است که فضایی دلپذیر برای لذت بردن از غذاهای بین‌المللی را فراهم می‌کند، در حالی که تراس روی پشت بام منظره پانورامایی خیره‌کننده‌ای از شهر و گزینه‌های فست فود ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک تجربه غذاخوری اصیل ایرانی هستید، منطقه غذاخوری در باغ (سپیدار) مکان مناسبی برای چشیدن طعم‌های اصیل غذاهای ایرانی و محلی است که با فضای سبز سرسبز و گل‌های معطر احاطه شده است.

هفت خان از لاکچری ترین رستوران های شیراز

رستوران هفت خوان، چیزی بیش از یک رستوران است. این یک رستوران ایرانی اصیل در شیراز است که نمی توانید آن را از دست بدهید. این نام به دلیل هفت جست و جوی رستم در منظومه حماسی شاهنامه فردوسی است.

این رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است، از جمله پنج رستوران و دو کافی شاپ که نام هر کدام برگرفته از بخش هایی از شعر فردوسی است.

هفت‌خان به خاطر استیک‌هایش معروف است که بسیاری از بازدیدکنندگان آن را بهترین‌های شهر می‌دانند. با این حال، غذاهای ایرانی این رستوران شامل تهچین، فسنجان، ماهی و کباب بره به همان اندازه خوشمزه است و نباید از دست داد. برای کسانی که به دنبال غذاهای سبک تر هستند، سوپ قارچ، سوپ گوجه فرنگی و پیتزا گزینه های محبوبی هستند.

این رستوران همچنین موسیقی زنده را برای ایجاد محیط گرم و صمیمی ارائه می دهد و کارکنان آن دوستانه و خوش برخورد هستند.

تصویر-لاکچری-ترین-رستوران-های-شیراز-9393

رستوران سنتی باغ شاپوری از لاکچری ترین رستوران های شیراز

رستوران سنتی باغ شاپوری از بهترین رستوران های شیراز است که، برای افرادی که به دنبال غذاهای اصیل ایرانی در محیطی تاریخی و دیدنی هستند، یک انتخاب عالی است.

این رستوران که در خانه نمادین شاپوری قرار دارد، نگاهی اجمالی به تاریخ غنی و پرجنب‌وجوش شهر می‌دهد که توسط باغ دیواری پر از گل‌های رز احاطه شده است. این خانه خیره‌کننده توسط معمار مشهور ابوالقاسم مهندسی طراحی شده و بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ ساخته شده است و تأثیرات هنر نو را با زیبایی‌شناسی سنتی قاجار ترکیب می‌کند. در سال ۱۳۷۹ به عنوان یک اثر ملی ایران به ثبت رسید و جایگاه خود را به عنوان یک گنجینه فرهنگی تثبیت کرد.

بالکن زیبای رستوران منظره ای پانوراما از باغ های سرسبز را ارائه می دهد و فضایی آرام و صمیمی را برای یک شام رمانتیک یا گردهمایی با دوستان و خانواده ایجاد می کند.

منوی رستوران سنتی باغ شاپوری شامل مجموعه ای از غذاهای سنتی ایرانی است. از کوفته گوشت گوسفندی آبدار گرفته تا غذای چند لایه مرغ و برنج زعفرانی با طعم زردچوبه، معروف به ته چین.

کلم پولو، یک غذای برنجی معطر و خوش طعم که با کلم پخته شده و با گوشت بره سرو می شود، یکی دیگر از گزینه های محبوبی است که نباید آن را، از دست بدهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های زنجان

بهترین رستوران های کیش

رستوران های مشتریان پسند تهران

رستوران شاطر عباس شیراز

رستوران شاطر عباس یک رستوران ایرانی در شیراز است که در خیابان خاکشناسی واقع شده است. این رستوران با ارائه غذاهای سنتی ایرانی در فضایی سنتی و دلنشین، به یکی از رستوران های محبوب شیراز تبدیل شده است.

رستوران شاطر عباس دو شعبه دارد که شعبه اول آن در خیابان خاکشناسی و شعبه دیگر در بلوار چمران واقع شده است.

این رستوران به دیدنی های شیراز نزدیک است و به راحتی می توانید خود را به آرامگاه کریم خان زند، ارگ کریمخان، باغ ارم و خانه شاپوری برسانید.

رستوران شاطر عباس گزینه ای مناسب برای صرف غذاهای سنتی ایرانی در فضایی سنتی و دلنشین است.

رستوران سنتی صوفی از لاکچری ترین رستوران های شیراز

پس از بازدیدی آرام از باغ عفیف آباد، رستوران سنتی صوفی مکان مناسبی برای تکمیل روز شماست و در لیست رستوران های برتر ایران قرار دارد.  این رستوران به عنوان یکی از قدیمی ترین و معروف ترین رستوران های ایرانی شیراز شناخته می شود.

این رستوران که در ابتدا به سبک معماری قاجار ساخته شد، در سال ۱۳۸۳ مورد بازسازی اساسی قرار گرفت و دکوراسیون خود را به سبک معماری زندیه ارتقا داد.

کیفیت غذا استثنایی است، اما فضا و معماری رستوران واقعاً آن را به یک مقصد برجسته تبدیل کرده است. شما مسحور محیط رستوران خواهید شد که هر بار که به شیراز سفر می کنید، حسرت بازگشت را در شما به وجود می آورد.

منوی رستوران سنتی صوفی متنوع است و طیف وسیعی از غذاهای ایرانی را ارائه می دهد. فراموش نکنید که از نان تازه پخته شده رستوران لذت ببرید، که به طور گسترده یکی از خوشمزه ترین قسمت های غذا به حساب می آید.

شایان ذکر است که رستوران در ساعات اوج شلوغی می تواند بسیار شلوغ شود، اما به ما اعتماد کنید؛ انتظار برای تجربه لذت های آشپزی و فرهنگی این رستوران شیرازی ارزشش را دارد.

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از بهترین رستوران های کاشان به این صفحه مراجعه کنید.

کافه رستوران لوتینو

لوتینو یک کافه رستوران مجلل است که در غذاهای ایتالیایی تخصص دارد. این رستوران در قلب مرکز شهر شیراز واقع شده است و طراحی منحصر به فرد ایتالیایی آن از ویژگی های برجسته این رستوران است که هم فضای داخلی و هم در فضای باز دارد.

یکی از چشمگیرترین جنبه های لوتینو، منظره خیره کننده ای است که می توان از فضای ناهار خوری در فضای باز لذت برد، که چشم انداز خیره کننده ای از کل شهر ارائه می دهد.

همچنین این رستوران به خاطر غذاهای باکیفیت خود، از غذاهای کلاسیک ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا گرفته تا غذاهای منحصربفردتری مانند غذاهای دریایی، مشهور است.

به طور خلاصه، لوتینو مقصدی است که باید برای هر کسی که به دنبال لذت بردن از یک غذای مجلل در شیراز است، از آن بازدید کرد. لوتینو با طراحی منحصربه‌فرد ایتالیایی، چشم‌اندازهای خیره‌کننده شهر و غذاهای باکیفیت، مطمئناً بهترین انتخاب در شیراز می باشد.

اگر به دنبال لیست رستوران های تهران هستید همین حالا به این صفحه بروید.

رستوران خانه سنتی پرهامی

رستوران پرهامی جواهری پنهان در کوچه پس کوچه های محله های قدیمی شیراز است که آن را به نقطه شروعی ایده آل برای گشت و گذار در دیدنی های معروف شهر مانند بازار وکیل، مسجد وکیل و شاه چراغ تبدیل می کند.

این رستوران سنتی تبدیل به خانه عمارتی کوچک است که بیش از ۲۰۰ سال پابرجاست و غرق در تاریخ و جذابیت است.

برخلاف دیگر رستوران های ایرانی شیراز، خانه پرهامی فضایی دنج و صمیمی دارد که احساس می کنید به خانه مادربزرگتان می روید.

به محض ورود به حیاط زیبا، صدای آرامش بخش استخر کوچک فیروزه ای ایرانی، فواره ای در وسط و غوغای لذت بخش پرندگانی که با ریتم موسیقی سنتی ایرانی می خوانند، از شما استقبال می کند. پنجره های قدیمی، رایحه معطر غذاهای شیرازی و عطر شیرین شکوفه های نارنج، فضایی مسحورکننده و فراموش نشدنی را ایجاد می کند.

رستوران پرهامی هر روز چهار غذای مختلف سرو می کند. بنابراین، برای اطمینان از اینکه تجربه غذاخوری شما مطابق با سلیقه شما است، بهتر است از قبل با رستوران تماس بگیرید و در مورد غذاهای در حال سرو پرس و جو کنید.

بهترین رستوران های شیراز کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *