مقالات

بهترین رستوران های تبریز

تصویر بهترین رستوران های تبریز-8812

بهترین رستوران های تبریز

تبریز یکی از محبوب ترین شهرهای ایران برای سفر در شمال غرب کشور است که به خاطر غذاهای محلی لذیذ و رستوران های متعددش شهرت دارد.

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و یکی از بزرگ ترین کلان شهرهای ایران است که به عنوان قطب اداری، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال غرب شناخته می شود. مکان‌های دیدنی تبریز از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا طبیعی، آن‌قدر زیاد هستند که قطعاً در سفر به این شهر گنجانده شده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تبریز از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای ایران انتخاب شده است.

تبریز رستوران های عالی بسیاری دارد که انواع غذاهای تبریزی مانند کوفته تبریزی، سوپ و انواع کباب ها را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند. با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های تبریز را به شما معرفی کنیم.

تصویر بهترین رستوران های تبریز-8512

بهترین زمان سفر به تبریز

زمان سفر به تبریز وابسته به ترجیحات شخصی و نیازهای سفر شماست، اما اکثراً بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان برای سفر به تبریز شناخته می‌شود. در این فصول، آبشارها، باغ‌ها و مزارع گل میوه در اطراف شهر به شکوفایی می‌رسند و طبیعت زیبا و دل‌انگیزی ایجاد می‌کنند. همچنین تابستان به‌خصوص برای ورزش‌های کوهستانی و فعالیت‌های خارج از اتاق هتل مناسب است. با این حال اگر در تبریز از تجربه برف و تفرج در مناطق کوهستانی مثل سهند قصد دارید، زمستان نیز می‌تواند زمان مناسبی برای سفر باشد. در نهایت، بهترین زمان برای سفر به تبریز بستگی به سلایق شخصی شما دارد.

اگر به دنبال لوکس ترین و گرانترین رستوران های ترکیه هستید به این صفحه بروید.

معروف ترین رستوران های تبریز

رستوران شازده تبریز

رستورانی که در داخل یکی از حجره های بازار قرار دارد و با طراحی داخلی و تزیینات منحصر به فرد از جمله لوسترهای قدیمی، عکس های قدیمی روی دیوار، بشقاب های دیواری و فرش ابریشمی، در بدو ورود توجه مشتریان را به خود جلب می کند. . تمامی ظروف مورد استفاده در رستوران شازاده مسی می باشد.

یکی از بهترین غذاهایی که در رستوران شازاده سرو می شود فیله کبابی، کباب برگ، شیشلیک کباب، سنگدان، کوفته تبریزی و دیزی  است. البته منوی رستوران شامل انواع کباب ها، انواع خورش ها و مخلفات مانند سبزی و ماست است. تمامی غذاهای رستوران شازاده با برنج ایرانی سرو می شود.

بیشتر بخوانید:

معروف ترین رستوران های تهران

۷ مورد از بهترین رستوران های ایران

رستوران حاج علی یکی از بهترین رستوران های تبریز

رستوران حاج علی تبریز یکی از قدیمی ترین رستوران های این شهر است که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این رستوران در قلب بازار تبریز قرار دارد و غذاهای سنتی ایرانی را با بهترین کیفیت سرو می کند. رستوران حاج علی برای گردشگرانی مناسب است که پس از بازدید از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان قصد دارند یک وعده غذایی مقوی لذت ببرید.

در رستوران حاج علی تبریز فقط ناهار تا ساعت ۱۴:۳۰ سرو می شود. این رستوران بسیار شلوغ است و گاهی اوقات صف های طولانی جلوی آن دیده می شود.

رستوران حاج علی توسط فردی به همین نام تاسیس شده و در حال حاضر توسط پسر ایشان اداره می شود. گفته می شود مرحوم تختی در سفری که به همراه تیم ملی کشتی به روسیه داشت در رستوران حاج علی تبریز غذا خورد.

چلو کباب برگ با کوبیده و  چلو جوچه کباب از جمله غذاهای منوی این رستوران است که با دوغ، نوشابه و سوپ رایگان سرو می شود. رستوران حاج علی از بدو تاسیس تا به امروز طراحی داخلی ساده خود را حفظ کرده است. بنابراین اگر به دنبال رستورانی شیک و مجلل هستید، به این گزینه فکر نکنید.

رستوران حاج مجید

رستوران حاج مجید یکی دیگر از رستوران های قدیمی تبریز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. این رستوران توسط شخصی به نام حاج مجید یا حاج مجید قصاب تاسیس شد و چلو مرغ تنها غذایی است که از آن زمان در آنجا سرو می شود.

پس اگر به این غذا علاقه دارید به رستوران حاج مجید تبریز بروید تا با طعمی ناب از بهترین چلو مرغ زندگی خود لذت ببرید. علاوه بر این، قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب است.

فضای رستوران حاج مجید بسیار ساده و نوستالژیک است. در این رستوران ابتدا سوپ سرو می شود. سپس می توانید ران یا سینه مرغ را با چلو و نوشیدنی دوغ یا نوشابه سفارش دهید.

اگر به کباب علاقه دارید حتما به این رستوران ها سر بزنید. در منوی این رستوران ها می توانید از میان گزینه هایی مانند چلو کباب برگ دار، چلو کباب سلطانی، چلو کباب برگ ، چلو کباب ویژه، چلو جوجه، کباب با دنده مخصوص و… انتخاب کنید.

رستوران قرآنی یکی از بهترین رستوران های تبریز

رستوران قرآنی با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال یکی از قدیمی ترین چلوهای کبابی تبریز است که در دل بازار و در مرکز شهر قرار دارد. این رستوران،  با فضایی کاملا سنتی و نوستالژیک و طعم کباب هایش بسیار لذیذ است.

منوی رستوران شامل کباب سلطانی، کباب برگ، کباب کوبیده و موارد دیگر می باشد.

بیشتر بخوانید :

بهترین رستوران های قشم

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران شاه گلی یکی از بهترین رستوران های تبریز

رستوران شاهگلی در منطقه مارماهی گلی، یکی از بهترین مناطق تفریحی تبریز واقع شده است.

رستوران شاه گلی در بنای تاریخی وسط استخر قرار دارد. رستورانی که انواع غذاهای سنتی را برای ناهار و شام سرو می کند. منطقه ایل گلی یکی از بهترین نقاط تفریحی و گردشگری تبریز است و به قدری زیباست که برخی از ساکنان شهرهای اطراف به صورت سفری یک روزه به آن سفر می کنند.

در این رستوران صبحانه به صورت سلف سرویس با گزینه هایی مانند غذا، نوشیدنی، میوه، لبنیات، لوبیا، عدس، مربا، کیک، آب میوه، ژله، نیمرو، املت و … در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

در این رستوران می توانید از غذاهای بی نظیر و لذیذ مانند کوفته تبریزیچلو کباب سلطانی، چلو کباب بختیاری، چلو جوچه کباب استخوانی، ماهی قزل آلا، ماهی کبابی، میگو کبابی و ماهیچه را سفارش دهید.

 

تصویر-بهترین-رستوران-های-تبریز--2231

چلو کبابی مهران یکی از بهترین رستوران های تبریز

اگر اهل کباب هستید، رفتن به این رستوران را در برنامه خود قرار دهید. زیرا رستوران مهران یکی از رستوران هایی است که بهترین کباب ها را در تبریز طبخ می کند.

رستوران جلالی سردرود

رستوران جلالی که با انواع کباب های ایرانی به سرعت عنوان بهترین رستوران شهر را از آن خود کرد. امیر سالار جلالی، فرزند حاج اسماعیل با افتتاح سه شعبه دیگر در شهر تبریز در سال ۱۳۸۱ فعالیت این رستوران را در زمینه سرو انواع غذاهای ایرانی و خارجی توسعه داد و اولین شعبه در سال ۱۳۸۱ در دو واحد مجزا افتتاح شد.

شعبه دوم در سال ۱۳۹۴ با نمای زیبا و پارکینگ اختصاصی در خیابان ارتش جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد و شعبه سوم در سال ۱۳۹۵ با سالنی مجلل در طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه به این مجموعه اضافه شد.

رستوران جلالی در حال حاضر در پارک لاله شعبه دارد. در این رستوران کباب ایرانی (با کره محلی) و انواع غذاهای خارجی و دریایی از بهترین انواع گوشت توسط بهترین و مجرب ترین کادر آشپزی تهیه می شود.

ضمناً کنترل کیفی انواع مواد اولیه و نوع سرویس دهی رستوران جلالی به سبک اروپایی می باشد. کباب کوبیده مخصوص ، چلو کباب بختیاری، چلو جوجه کبابی مخصوص بدون استخوان، چلو ماهیچه گوسفندی، زرشک پلو مرغ، چله ماهی کبابی، کوفته تبریزی و انواع پیش غذا و نوشیدنی از جمله گزینه های موجود در منو هستند.

شما می توانید برای اطلاع از بهترین رستوران های مشهد به اینجا بروید.

رستوران اوجاگ یکی از بهترین رستوران های تبریز

این رستوران برای خانواده ها و یا گروه دوستانی که به دنبال تفریح ​​و سرگرمی در رستوران هستند مناسب است. در رستوران اوجاگ میهمانان می توانند تازگی و کیفیت مواد اولیه را ببینند و میزان و درجه پخت انواع گوشت را مشخص کنند. علاوه بر این، غذا به صورت گرم برای مهمانان سرو می شود.

رستوران گازماخ

چندین گزینه فست فود در منوی خود دارد. گزماخ در ترکی به معنی دیگ است. علت نامگذاری این رستوران به گزماخ این است که تمام غذاها با یک کاسه نان لواش سرو می شود. رستوران گازماخ با فضایی آرام و مدرن غذای باکیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

علاوه بر این، تمامی غذاهای این رستوران به شکلی زیبا و هنرمندانه در ظروف چینی تزئین شده سرو می شود. تابه ای با گزماخ، فیله مرغ، فسنجان مرغ، خورش قیمه بادمجان، خورش هویج، کشک بادمجان، کوفته تبریزی، شیشلیک، چلو بختیاری و چلو ماهی قزل آلا از جمله گزینه های موجود در رستوران گزمک هستند.

تابه کباب این رستوران یکی از غذاهای پرطرفدار این رستوران با طعم بسیار لذیذ است و جزو سه تابه کباب برتر تبریز است.

این ها تنها تعداد محدودی از بهترین رستوران های تبریز بودند که لیست کردیم ما را دنبال کنید تا بهترین رستوران ها جهان و ایران را به شما معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *